torsdag 6 mars 2008

flickr: Black and Mild V


Black and Mild V, originally uploaded by Con Mis Ojos Photography.

Tatueringar är spännande. Om man tar valfritt fält av mänsklig aktivitet kan man tänka sig att ungefär 95% av allt som erbjuds kommer vara rent skräp. Med tatueringar är det snarare ungefär 99,995% som är skräp. Desto roligare blir det då när man hittar något som inte är det.

Om jag någon gång tatuerar mig skulle jag kunna tänka mig något liknande bilden här ovanför.

Lite liknande, men ännu bättre, är den här under. Men den vet jag inte var den kommer ifrån.




PS. Jag tycker dock att hela tatueringssvängen känns rätt suspekt. Okej att det är lite pinupromantik och sådär, men nästan alla bilder som inte är tagna från fyra centimeter på en suddig liten tribal är typ Suicide Girls-aktigt smygsnusk. Är det så erotiskt med tatueringar? Okej att det är naken hud, men egentligen är den ju inte det längre. Samma sak verkar gälla i "branschtidningarna" också, att döma av det stadiga utbud som jag skymtar på Presstopp med jämna mellanrum. Alltid en poserande brud-brud på omslaget. Har tatueringar alltid varit porrigt? Jag borde gå till botten med det här. DS

0 kommentarer: