torsdag 27 mars 2008

Avstämning med mig själv


KYOTO SAGANO, originally uploaded by G O L D T O P.

Dålig aktivitet på sistone. Har haft dubier om livet men är nu tillbaka på banan.

Okej. Heltidsjobb fixat. Borde kunna vara här fram till maj 2009. Perfekt. Kommer kunna lägga undan bra med pengar varje månad tack vare Guds försyn (dvs låg hyra och frukost på jobbet), förhoppningsvis runt 7000-8000 kronor. På ett år blir det en hel del.

Sedan är tanken att det ska bära av till Japan kring juni 2009 och så blir jag förhoppningsvis kvar där en månad eller så, kanske några veckor mer. Tänker helt oreflekterat köpa upp mig på teknikprylar och annat som jag faktiskt inte brukar tänka så mycket på annars. Om inga större buggar eller barnsjukdomar rapporterats om Sigman tills dess kommer jag antagligen köpa en där. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra där, men tanken är att jag ska mjölka vännerna på bekanta och försöka ta mig runt hyfsat billigt boendemässigt, och samtidigt få någon sorts insyn i det Egentliga Japan. Göra en Lost in Translation. Får väl se.

Sen har jag juli och augusti i Sverige (antar jag) och då vet jag inte vad jag ska hitta på riktigt. Kommer förhoppningsvis kunna jobba ända fram till sommarslutet om jag trixar lite, och därmed kunna bunkra upp med ännu fler besparingar inför den långa hårda studietiden framför mig. Om inte får jag väl hitta på något annat. Pengar kommer åtminstone inte vara något problem för bara två månaders uppehälle. Kanske till och med kostar på mig en liten posh kulturresa genom Sverige eller något annat av det själsliga 65-åringar som jag brukar syssla med.

Och ja, sen bär det väl förhoppningsvis av någonstans inåt landet, mot psykologprogrammet. Men allt sånt är förstås skrivet i stjärnorna, i Guds händer, et cetera. Men jag är nöjd med min plan. Allt kommer att bli bra.

*


Jag vill också göra offentlig avbön för alla hårda ord jag yppat om Håkan Hellströms nya skiva. Jag var lite snabb med att döma ut den. I själva verket är åtminstone hälften av låtarna alldeles briljanta (proggloskan Zigenarliv Dreamin' är dock fortfarande omöjlig att försvara). Tro & Tvivel kan mycket väl vara Håkans bästa låt någonsin. Så, nu är det sagt.

1 kommentarer:

Tina sa...

ber varje dag om att bli mindre bitter över att du tjänar såpass mycket mer än jag.