torsdag 21 februari 2008

Inte utan ett visst mått av stolthet

Ja, jag är faktiskt ganska stolt. Och DET ÄR KLART att det är jättelätt att shoppa en sån här bild och skriva precis vad man vill, men det har jag ju ingen anledning att göra.

Testa själv här.

PS. Jag har funderat ganska mycket på om det inte borde gå att göra en formel för hur man kan räkna ut poängen (förutsatt att man träffar alla klockor och fåglar). Man får ju 10p för varje klocka, och så dubbleras den poäng man har för stunden för varje fågel man träffar. Kurvan borde alltså rimligen följa något sorts trappstegsmönster, där stegen blir exponentiellt högre vid vart tionde steg (eller hur ofta fåglarna nu dyker upp)? Någon matematiskt lagd person som kan ge någon input? DS

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du har en blogg, du har en blogg!
Enda "bokmärket" på min dator.

eliseinchile.blogspot.com
som är inaktiv,
och

filioque.blogspot.com

som nu är aktiv.

var precis och såg claes borgström i söndagkväll i Kryptan.

I'll be one of your blog-fans.
Elise
åh, och hur känner du över David Thurfjells närvaro på facebook?
Kommentar?
Kanske inte så konstigt efter utvecklandet av WOW..
hm.

Andreas sa...

Hej! Ja!

Jag har följt båda dina bloggar under mer än ett år :)

Skriv mer tankar! Man läser om en massa saker du pratat om, man vill veta vad som sagts!

Kom snart till Stockholm!

Geekporr sa...

Spännande bloggmix. Lite som pommespizza. Fast digitalt då.