torsdag 28 februari 2008

Hakan-i-gatansnygg trailer för Street Fighter IV



Trailer på Eurogamer TV (missa inte att den finns i hög kvalitet också). MÅSTE SES!

Capcom har släppt en massa ögongodis från den fjärde delen i serien som firade tjugo år (!!!) förra året. Den här spelserien är alltså äldre än min flickvän. Den är antagligen också den spelserie som släppts i flest versioner av i princip samma spel (hela listan finns här) det ser ut att vara typ 40 olika editions och "Super", "Turbo", "Alpha", osv.

Jag var egentligen lite för liten när Street Fighter II var som störst, och den del i serien som jag förstört flest tummar på lär snarare vara Street Fighter Alpha III, som jag hade köpt av en snäll svartimportör vid Fridhemsplan för typ sju-åtta år sedan. Han åkte till Asien varje vinter och kom hem med mängder av piratade spel, som han annonserade ut på en frimärkesstor yta i Gula Tidningen. Tror de kostade mellan 70 och 100 kronor styck.

Alltså det PIRRAR i magen när jag kollar på den här trailern. Först tyckte jag att karaktärerna kändes lite tunga och biffiga, men när man ser animationerna och flytet i ronderna känns det mer som att tyngden är perfekt avvägd för att skapa en känsla av, ja, tyngd och kraft i slagsmålen. Dessutom är ju tempot ruskigt högt. Och även om det är lite trist att det bara är två nya karaktärer (som känns rätt bleka såhär långt, Viper känns som Cammy och Abel är typ en ren plankning av Cody) är ju Chun-Li tillbaka, till alla fanboys stora glädje och överläppsvettningar.

1 kommentarer:

Thomas sa...

*Chun-Li fanboy*