måndag 11 augusti 2008

Min ursäkt för att smyga runt i antikvariat i tid och otid

Jenny: Honestly, what is it about them that bothers you so much?
Giles: The smell.
Jenny: Computer's don't smell, Rupert.
Giles: I know! Smell is the most powerful trigger to the memory there is. A certain flower or a whiff of smoke can bring up experiences long forgotten. Books smell... musty and rich. The knowledge gained from a computer is... it has no texture, no context. It's there and then it's gone. If it's to last, then the getting of knowledge should be tangible. It should be, um, smelly.

- Buffy the Vampire Slayer S01E08

2 kommentarer:

Tina sa...

Sen när tittar du på Buffy!?

Anonym sa...

Jag håller helt med dig. Jag säljer tv-spel sen ett tag tillbaka. Lustigt nog heter sidan gamegirl.se just av den anledning. Jag är tjej i en mansdominerad branch. Flera personer ringer mig och utan att ens testa mina kunskaper så frågar dem snabbt om det finns nån kille att prata med.
Även folk som jag ibland bjuder hem av olika anledningar kan kommentera att min samling är fin, men dem är övertygade om att det är en kille som ligger bakom den, trots att jag sagt innan att det är min.

Även det du skriver om gamereplay.se är fruktansvärt. Jag stör mig verkligen på allt naket i alla spel. Det är inte så att jag har ett behov av att se bröst gunga när jag spelar fightingspel.

/Sofie