tisdag 1 april 2008

Ur djupen



Ursäkta spammandet idag, men jag kan inte riktigt släppa det här. Undertecknad är som bekant en stor vän av det ännu oförklarade (och en ännu större vän av det förhoppningsvis evigt oförklarliga, för övrigt), och jag har ikväll snubblat över två spännande artiklar på Wikipedia: Slow Down och Bloop.

Låt inte de oseriösa namnen förleda er, det här är mycket stort. Det handlar om två ljudupptagningar ur havsdjupen som än så länge ingen har kunnat förklara, men som har organiska kännetecken. Alltså potentiellt enorma varelser som bara ligger och väntar på att äga sönder hela den mänskliga civilisationen, eller i alla fall delarna av den som bosatt sig längs kusterna. Cthulhu? Monstret från Cloverfield? Maskinljud från det sjunkna Atlantis? INGEN VET.

3 kommentarer:

Thomas sa...

O_O! Klart värt inlägg. Nu kommer jag inte kunna sova alls på hela natten utan att först läsa allt som finns att läsa om det här.

Tina sa...

Extremt spännande! Jag blev faktiskt nästan besviken när man lyckades fånga en levande jättebläckfisk på bild för att jag tycker så mkt om tanken på hemliga djur. Vi borde gå på Cosmonova och se en film och djuphavsdjur!

Anonym sa...

Ihh. Läskigt. Gillar också tanken på okända jättehavsmonster, men de får gärna hålla sig där de är. Få inte Ida att läsa om dem, bara. :-)