måndag 2 juni 2008

Ny trailer till RE5



On a brighter (?) note: En ny trailer har släppts till Resident Evil 5. Bortsett från mitt vanliga PK-gnäll (?) tycker jag faktiskt att det ser ut att bli lite väl likt fyran, bara lite upphottat grafiskt. Den obligatoriska kvinnliga sidekicken har nu också officiellt gjort entré, och det känns ju inte helt otippat att hon i egenskap av god afrikan ser ut som Halle Barry och inte som de mörkare pigmenterade fiendekvinnorna. Nåja.

Positivt är i alla fall att man skymtar en del snaskigt äckelpäckel, och att det utlovats ännu mer grävande i Umbrella och T-viruset. Egentligen är det just grävandet som gör mig mest sugen på att spela, eftersom RE4 knappt släppte till någonting alls om umbrellaorganisationen eller deras planer. Som det känns just nu verkar annars Resident Evil, som spelupplevelse betraktad, stå helt still.

Ska nog försöka leta reda på RE2, som jag fortfarande tycker är den mest lyckade delen i serien, framför allt stämningsmässigt. Och det är ju mer för den krypande b-skräckisstämningen än för brosprängningar och kravallpanik som jag gillat den här spelserien.

Via Xboxflickan.

2 kommentarer:

Unknown sa...

tjaa. Åh, tar gärna emot allsköns kommentarer om Uppsatsen. Känner att det hela tiden går att ta till mitt försvar att "Jag lärde mig i alla fall mycket, och det är väl det som är syftet med en Buppsat"
aja. TAcksamma idéer att jobba med.
TACK för Asplundtipset,
wouldn't have found him w/o you.

Är nog kvar i Lund ett tag.
TÄnk om vi kunde få en termin tillsammans. Det vore som att "knyta ihop säcken"
första terminen (iaf för mig) och sen sista.

Anonym sa...

RE 5 ser ut att bli intressant, och jag tycker att anklagelserna om rasism är fåninga, om det utspelar sig i Afrika borde väl en majortiet befolkningen vara svarta? Själv ser jag dock fram emot Far Cry 2 mera, och GTA 4 håller nog fram till dess :) Annars kan jag rekomendera Spore, som kommer ut i september, men redan har en demo ute.